2010. június 28., hétfő

BIO környezet

Úgy 22 éves korom óta figyelek arra, hogy mit eszünk és iszunk. Folyamatosan olvasok a természetes táplákozás előnyeiről, az organikus ételek jelentőségéről.
Nem is emlékszem, hogy mióta nem iszom cukros üdítőket- Colát sem- , sőt, az ásványos vizekből is leginkább a szénsavmentes vizeket fogyasztjuk.
Szóval eddigi életem során is nagyon odafigyeltünk a BIO életmód betartására, de azért akadtak kilengések. Én néhanapján elszívtam egy cigarettát, és párszor ettünk étteremben, sőt gyorsétteremben is. Szerencsére itthon már nincs virsli, szalámi és májkrém. Ha májkrémre vágyunk, azt én készítem el, a virslit nem szeretjük és a szalámi is annyira mű, hogy inkább pfuj...
Mivel Citrom jó 25 éve vendéglátózik, én aztán igazán tudom, hogy az étteremben kapható étel, legyen az bármilyen szép is, nemhogy nem jó minőségű, de nagyon sokszor a lejárt, vagy majdnem lejárt szavatosságú husiból készül, a legolcsóbb zöldségfélékkel, silány minőségű tejtermékekből, persze bőven meghintve jobbnál jobb fűszerekkel (pontosabban "e"-s fűszerkeverékekkel), hogy ne érezze kedves vendég a minőségbeli  hiányosságokat.
Ma reggel órta pedig egy tökéletes változtatást ütemeztem az életünkbe.
A Gyógyítótól rengeteg gyógyteát és ayurvedikus gyógyszereket kaptam, amelyeket ma felcimkéztem, melyik kié és mennyit kell a reggeli , mennyit az esti teába főzni.
Én és Doma szívdiétára lettünk "szorítva".
Nem volt utálatos, és nem mondta, hogy rögtön és azonnal foggyak le 100 kilót, azt mondta, 1-2 kiló leadása megkönnyítené a szívem munkáját. Ugyanakkor a szívdiéta betartása esetén legalább 10 kg-t fogok fogyni, az az érzésem. Mondjuk rám is fér.

És nics több kilengés. Mindent lehet, de ami nagyon tilos, az az éttermi, gyoséttermi ételek fogyasztása, az "e" tartalmú késztermékek elkerülése pedig kötelező. Nehéz lesz a gyerekeket leszoktatni a Mekiről és a pizzáról...persze pizzát én is nagyon jól sütök..BIO környezetet kell teremtenünk magunk körül. Mert én féltem a gyerkőceimet a betegségektől, és féltem magamat is, szeretnék sokáig megmaradni nekik, s a jó régi bölcs mondás szerint "az vagy, amit megeszel".
S mi nem szeretnénk Colává és műételekké válni...

Lassan a szopizást is be kell fejeznem, mert a cicikre már más feni a fogát...szóval Nimi is beáll az organikus táplálékfogyaztók táborába.

Mai menü:
Reggelire gyógyteák és némi erdélyi sajt (kv megszüntetve, esetleg koffeinmentes, ha holnap nem felejtek el venni)

Ebéd: Pangasius filé zöldfűszerekkel és fokhagymával, kevés olívával és csipetnyi sózott vajjal fóliában sütve, Jázmin rizs lestyánnal és zöldpetrezselyemmel ízesítve, sült paradicsom és paprikasaláta, kefírrel és maradék medvehagymával keverve.

Vacsora: Uborka, paradicsom, túróval és joghurttal,
-a gyerekeknek graham lisztből sütök narancsos gyümölcsös muffint, mindenkinek 2-2 darab
Esti gyógyteák
A nap folyamán pedig sok-sok finom tiszta víz!

Jó étvágyat-egészséget Magunknak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése